Andas mellan raderna

Idag är jag sjuk! image
 
Så jag stannade hemma från skolan, förhoppningsvis mår jag bättre imorgon; för då ska jag och mamma åka iväg till ett par kompisars stuga och spela spel och sova över. NaNoWriMo går väl...framåt? Jag ligger några dagar efter men har kommit över 13.000 ord, så jag är ändå ganska stolt.
 
Men mer om det kommer på uppdateringen på söndag, nu tänkte jag prata om något annat! Nämligen en fantastisk manga och anime som jag började läsa/titta på igår, och som jag även sett klart på idag! Ni kanske har hört talas om No.6? Om inte så totalrekommenderar jag den just nu! Otroligt hjärtslitande och bra, speciellt mangan! Låt er inte luras av att den är droppad om ni läser den på kissmanga eller liknande, den översätts fortfarande! Om ni vill kan ni läsa den här. Och jag är för evigt tacksam till personen som översätter dem.
 
Som sagt, mangan är än så länge väldigt bra, animen är lite annorlunda men fortfarande sevärd! Om ni inte shippar de två huvudkaraktärerna vid animens eller mangans slut så är det något allvarligt fel, för de är nämligen ett av mina nya favoritpar (för stunden i alla fall). 
Jag kan dra handlingen lite kort: I framtiden så har människorna i praktiken förstör större delar av världen, och då byggt upp flera städer där de kan bo i fred: sex stycken för att vara ezakt. Shion (den vithåriga killen) bor där tills han en dag räddar Nezumi (den svarthårige killen) från att bli fångad av "regeringen", typ. På grund av detta förlorar han si ställning och måste flytta till ett mindre rikt område i staden. Fyra år senare upptäcker Shion en slags parasit i form av ett bi som dödar folk. På grund av sin upptäckt vill regeringen få honom ur vägen, men Nezumi räddar honom och tar honom till sitt hem utanför stadens murar. Där försöker de nu leva, komma på lösningen till mördarbina samtidigt som de står på lite olika sidor: Shion vill rädda staden, Nezumi vill förgöra den.
 
Wow, inte överdrivet bra förklarat men jag tror ni fattar poängen. Den har i princip samma plot som varenda postapokalyptisk film eller bok som finns, det är mestadels karaktärerna som attraherar mig så mycket. 
 
Fast jag gillade inte slutet särskilt mycket, de gjorde det för lätt för sig -_-
Fast du kommer fortfarande att gråta.
 
Och i animen så översatte de några av namnen vilket var FÖRSKRÄCKLIGT! Nezumi betyder "Råtta" på japanska och då gick de runt och kallade honom det hela tiden, usch. Eller Inukashi som betyder på ett ungefär "Hundlånare" som de också gick runt och kallade hen hela tiden! Otroligt irriterande faktiskt. Eftersom det här blev någon slags recension till slut så antar jag att jag borde ge den ett betyg! Eftersom jag inte läst hela mangan får animen det här då:
 
imageimageimage av imageimageimageimageimage