Animeöversikt - vad kollar jag på? (April, 2016)

(Dags för en nya översikt! Jag gjorde en i december förra året och tänkte att det skulle vara kul att göra en igen! Klicka på titeln för att komma till kissanimes sida för serien så kan du kanske kolla om den är något för dig, så kan vi titta på den tillsammans) imageimageimageimage
 
De här tittar jag på just nu:
 
Japp, den här är fortfarande kvar från förra översikten. Jag har tittar på cirka 60 avsnitt, vilket är en aning mindre än hälften av hela serien. Än så länge är den roande, men enlitg mig är det senaste arket inte lika intressant som de förra, så jag hoppas att karaktärerna snart kan gå vidare till nästa äventyr och fortsätta utvecklas!
 
En ny anime som sänds den här våren. Super Lovers är en shounen-ai serie som jag verkligen hoppas är bra! Än så länge har bara tre avsnitt kommit ut på kissanime, men den verkar ganska lovande! Jag gillar animationen och karaktärerna är inte så dumma. Vi får se vad jag tycker om själva intrigen när animen har kommit längre.
 
Ännu en ny anime för säsongen! Jag trodde fakiskt inte att jag skulle börja titta på den här, men första avsnittet är avklarat och nu gör jag mig redo att spana in det andra. Intrigen verkar superintressant och karaktärerna verkar vara relativt djupa och igenomtänkta - vilket alltid är kul. Dessutom ser man vissa likheter redan i första avsnittet med animen Mirai Nikki, vilket inte är så konstigt då de har samma mangaka.
 
Tro det eller ej, men idag började jag titta på den här lite äldre magical-shoujo serien från CLAMP. Eftersom jag inte har åtagit mig att titta på Sailor Moon beslutade jag mig för att en annan serie i liknande anda var nödvändig! Det var ett litet tag sen jag såg magical-shoujo, men den här har de flesta elementen som man ofta ser. Jag har bara tittat på tre avsnitt än så länge, men den har varit relativt intressant ändå, så vi får se om jag tittar klart på den!
 
De här har jag slutat titta på/inte sett på ett tag:
 
Alltså, jag har typ sett avsnitt av den här och jag planerade faktiskt att fortsätta titta. Men jag vet inte, första avsnittet fick mig inte att fastna liksom, så nu har jag svårt att titta vidare.
 
Ahhh, jag ska se klart på den här, jag lovar! Jag har bara glömt bort den bland allt annat... Den är ju väldigt söt och cool, men samtidigt lite långtråkig och komplicerad så det gäller att hänga i. Men som sagt, jag ska se klart på den. Jag har bara tagit en lite kortare paus.
 
Jag var så fullt hypad på den här animen och vill väldigt gärna ser klart den, men jag vet inte. Den var inte så bra som jag trodde och avsnitten har än så länge varit ganska häftiga men inte så spektakulära som jag hoppats. 
 
AHAHA, den här är ju fortfarande kvar sen evigheters evigheters tid(!?), jag undrar varför????? Helt ärligt funderar jag på att skippa den här och gå direkt till Fullmetal Alchemist Brotherhood istället, men jag har redan sett 34 avsnitt så det känns som ett slöseri att sluta nu.... jag ska titta klart på den här. Någon dag.
 
De här har jag nyligen sett klart:
 
Jag gråter. Den här serien är alltså för stunden slut men jag hoppas verkligen verkligen att det kommer mer! Ja gär helt klart inte villig att släppa den här än, och funderar till och med på att försöka bestiga berget som är mangan - jag måste bara skrapa ihop lite vilja först (för helt ärligt, det är +482 kapitel, jag vet inte om jag orkar). Ni kan läsa min recension på hela serien här.
 
Ni har förmodligen inte missat den här, för den har helt tagit en av topplatserna bland året 2016 bättre serier. Jag var lite tveksam först, men Erased är totalt värd ens tid. Ni kan läsa min recension här.
 
En superkort men supersöt anime om en ung kvinna och hennes katt, gå och kolla in den nu!
 
Japp, jag tror nu att historien om den rödhåriga snövit är över för stunden. Jag tror inte att jag känner mig speciellt sugen på att läsa mangan, och slutet på animen var tillräckligt tillfredsställande. Recension hittar ni här.