2 anime om du gillar: KATTER

Katter är möjligen de sötaste, mest underbara djur som finns. Ofta så mysiga och varma, och så relaterbara eftersom typ 80% av deras liv går ut på att sova och äta. Självklart finns det andra som har listat ut det här och gjort flera serier från just en katts perspektiv eller som handlar om katter - tyvärr har jag inte sett många av dem men jag tänkte ändå rekommendera två som jag tyckte var väldigt söta och bra gjorda.
 
1. The Cat Returns av Studio Ghibli
Maudit the cat returns neko no ongaeshi hiroyuki morita
 
Det här är en söt och charmig film som handlar om en tjej som förs till kattvärlden efter att hon ovetandes räddade deras prins. Eftersom hon inte vill följa med får hon hjälp av Kattbyrån och de två katterna där, Muta och Byron. Efter att blivit tvingad till kattvärlden måste hon nu hitta tillbaka hem, innan hon förvandlas till en katt för alltid.
 
Jag var skeptiskt till den här först, men den är mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara! Animationen är fin och intrigen spännande, alltihop blandat med en massa katter i olika färger och former.
 
Kattpoäng: imageimageimageimageimage
 
2. She and Her Cat - Everything Flows av LIDENFILMS
 
Det här är en fyra avsnitt lång SUPERSÖT anime som är så gullig och fin att man nästan storknar. Ploten är enkel: det handlar om en katt och hans ägare och HAN ÄLSKAR HENNE SÅ MYCKET!? Liksom, katten vill bara att hon ska vara glad och lycklig eftersom hon gör honom så glad, och allting är bara så hjärtkramande!
 
Den här animens animation är också +++ och har förmodligen de mest anatomiskt korrekta kattera som jag har sett i anime, som dessutom beter sig som katter och rör sig trovärdigt kattlikt. 
 
Kattpoäng: imageimageimageimageimage
 
Serier som också innehåller de små pälsbollarna:
Chi's Sweet Home
Hetalia (Nekotalia avsnitten)
Min granne Totoro
Poyopoyo Kansatsu Nikki
Fairy Tail