Optimistiska Onsdag(?)

Jag kom nyss tillbaka från en relativt misslyckad joggingrunda (mer promenad än spring) men känner mig glad över att jag kom ut ändå. En av anledningarna till att till och med jag snörade på mig gympaskorna kan ju vara det väldigt fina vädret, eller så känner jag helt enkelt att jag måste komma ut mer.
 
Senare ska jag försöka plugga lite religion och franska. Jag missade islam- och hinduismprovet förra fredagen och är lite osäker på när omprovstiden är, så det är bäst att vara förberedd! 
 
Det har blivit lite skrivande i veckan än så länge, men destå mer mangaläsande! Flera färska kapitel av Akatsuki no Yona finns ute och. Det. Börjar. Bli. Så. Spännande! Jag ser verkligen fram emot att få veta hur den här serien utspelar sig i framtiden.
 
[Akatsuki no Yona]
 
Idag har jag även återupptagit lite av mitt tänkade på sommarens cosplay. Jag tänkte försöka fixa fram en Alya från serien Miraculous Ladybug, och jag tror jag vet hur jag ska få tag på de viktigare grejerna, trots att några grejer inte riktigt är bestämda än.
Det som är trixigt är håret - jag vet inte riktigt om jag vill köpa en peruk och fixa till eller om jag vill använda mitt eget hår och färga det - och Alyas skor. Ni ser dem inte på bilden men det är gympaskor med en ganska speciell design. Men jag tror att jag nöjer mig med ett par svartvita converse.
 
Men nu ska jag återgå till att scrolla tumblr lite innan jag tar upp Tamora Pierces serie De Odödliga samtidigt som jag lyssnar på låten When you believe från Prinsen av Egypten; om ni frågar mig så är det en perfekt låt för de böckerna.