#Positivity

Puh. Jag hade en liten energidipp tidigt i veckan, men jag mår bättre nu! Jag känner mig fortfarande stressad över körkortet och framtida prov, men jag tror det kommer gå bra. Jag tvekar inte på att jag kommer känna mig maktlös inför att ta körkort igen, men det är egentligen bara att fortsätta öva. Jag ska fixa det här! Och det ska ni också! 
 
Låt oss alla bli framtiden bästa, SÄKRA, förare. Okej?
 
Så, för att värma upp mig själv lite och få lyckokänslan att sprida sig tänkte jag skriva upp punkter som gör MIG glad. Det behöver inte vara något stort som en utlandsresa eller att vinna en tävling - snarare mindre, mer alldagliga saker som helt enkelt får en att bli nöjd men en dag.
 
image Te - oavsett hur många gånger jag behöver springa till toan för att jag är kissnödig så är det totalt värt det för att få dricka min favoritdryck. Favoritsmaken just nu är chai-te.
 
image När det är lagom ljust ute. Om det är för mörkt bli dagen ibland lite deppigare, och om det är för ljust får jag oftast lite ont i ögonen eller så får jag huvudvärk. Lagom är bäst!
 
image Gosiga kissar - de är så mjuka, söta och varma. Att krama mina katter är alltid mysigt.
 
image En nybäddad säng. Jag duschar sällan på kvällen, men att krypa ner under täcket helt ren bland krispigt fräscha lakan är sååå skönt!
 
image God mat i skolan. Det här kan rädda min dag. Allvarligt.
 
image Att komma hem efter en lång dag i skolan. 
 
image När jag inte behöver ta med gympakläder eller böcker hem från skolan, då är min väska inte lika tung.
 
image Nytvättat hår. Mitt hår blir ganska fett relativt snabbt, men eftersom jag bara tvättar håret var tredje dag (bland annat för att jag läst att det egentligen inte hjälper att tvätta håret oftare, att det bara blir fetare då) så är tredje dagen oftast en ofräsch hårdag. Då känns det alltid lika härligt att ha rent hår, jag brukar inte kunna sluta dra fingrarna genom det!
 
image När en av ens favoritlåtar spelas på radion - jag hörde Stop and Stare av OneRepublic på ICA idag och blev väldigt glad.
 
Så. Nu skulle jag bli superglad om ni berättade vad just NI blir glada av. När man får sin favoriträtt? Blir du sprallig av kramar från vänner och familj eller känner du dig avslappnad i soffan med en bok? Berätta gärna!
#1 - Sissi

Wow, älskar verkligen din blogg! Jag är glad att du är gladare nu. Jag blir alltid glad av att titta på anime och kela med min hamster <3

Svar: Tack så mycket! Haha, jag är glad att jag är gladare nu också, det är alltid så mycket roligare än att känna sig nere :) Att titta på anime är helt klart ett bra tips för att få en att slappna av och ha kul, och att kela med en söt hamster låter supermysigt!
Julia