instängd luft

Veckan känns lite omkullvält. När skolan började, på torsdagen, kändes det som måndag och fredagen kändes då som tisdag och sen blev det helg och nu är det söndag och jag vill bara borra ner mig i en filt och läsa en månad i sträck. Just typiskt. Har gjort små, patetiska försök att plugga matte idag för vi har prov på fredag och jag vill verkligen VERKLIGEN inte misslyckas i matte, så jag måste lägga på ett kol. Men helt ärligt; det känns trögt just nu. Jag har om möjligt hållat in mig ännu mer under lovet - trots att det finns en sisådär bra anledning till det - och nu har jag svårt att få hjärnan att snurra igen. 
 
För att prata om något mer animerat så har jag börjat kika på Hunter x Hunter igen efter det lilla uppehållet, men så klart måste jag av någon anledning läsa på dess wiki-sida och därför få reda på slutet och nu gråter jag lite. Varför är jag så besatt av spoilers!? Sen har jag faktiskt börjat titta på Guilty Crown också! Har kommit till avsnitt 12 tror jag och den är ganska bra - fast huvudkaraktären irriterade mig något ofantligt först, men nu börjar har bli bättre.
När jag bläddrade runt på facebook märkte jag också att de släppt biljetterna till årets Confusion i Göteborg, och då tänkte jag: Ja! Nu ska jag med! 
 
Sen såg jag priset.
 
450 spänn... seriöst? Ledsen, men jag känner i så fall redan mitt nyårslöfte om att spara pengar sätta upp en stor röd skylt där det står GLÖM DET - med väldigt stora bokstäver. Om man lägger på kostnaden för sovsalen är det mer än vad jag vill lägga ut just nu. Så tyvärr blir det inget Confusion i år heller.
#1 - Nanna

Sök funkis som jag tänkt göra :) Mycket billigare och man får träffa massa nya kompisar! Sen är sovsalen betydligt lugnare än den för besökare, vilket jag tycker är väldigt skönt c:

Svar: Smart! Hade inte riktigt tänkt på det dock. Har aldrig varit funkis, men det verkar kul att pröva på någon gång. Problemet är att jag ändå kanske inte har tid, och jag kan inte riktigt ta ledigt från skolan heller. Men tack för tipset, ska definitivt tänka på det~
Julia