En månad till etta och åtta

Idag har jag varken suttit hemma och nördat, och inte heller haft kul med kompisar! Nej, vet ni vad jag har gjort?
Risktvåan.
Halkbanan.
Riskutbildning TVÅ.
Ja, kärt barn har många namn, men vi går vidare. Jag har varit supernervös sen igår till i morse, då jag cyklade till körskolan klockan tio på morgonen, med ett ganska bultande hjärta och bubblor i magen. Jag har typ inte hört något annat än positiva saker om risktvåan, alla har nästan sagt att det var det roligaste de gjorde medan de övningskörde, men jag var ändå väldigt orolig för BIL, KÖRNING, PERSONER SOM DÖMER MIN KÖRNING etc.
Men det gick bra. Det var inte riktigt så "häftigt" och kul som andra sagt, men det var lite skojigt ändå. Det hjälpte att bilen ifråga var automat (första gången för mig och jag säger bara det här: jag kommer så skaffa automat när jag väl skaffar bil) och tjejen som var min bilpartner medan vi körde var snäll och rolig. Tyvärr kan jag inte säga att dagen var överdrivet bra för alla andra, och vissa delar var minst sagt dramatiska.
 
En kille råkade köra på en annan bil pga. vad vi tror är ett kommunikationsfel. Både bilarna fick bucklor och en väldigt skrämmande, högljud man skällde ut våra lärare och gapade att vi alla var underkända. Som tur var blev inte alla underkända, men killen som körde bilen som körde in i den andra blev det och han måste komma tillbaka och göra risktvåan en annan dag. För att göra situationen så kunde killen ifråga inte så bra svenska och förstod nog inte riktigt varför han blev underkänd, men han hade tur och behöver åtminstone inte betala något (vilket jag inte tycker han borde behöva göra heller pga att det förmodligen var ett kommunikationsfel, och trots att han egentligen borde kunnat parera och bromsa för att undvika den andra bilen mer), men han och läraren hade en ganska häftig diskussion i slutet innan vi i relativt obekväm tystnad körde hem.
 
Sen när jag kom hem tittade jag igenom tumblr, åt mat, tog en promenad, läste senaste kapitlet av Love So Life och gjorde en väldigt god hjortron-och-blåbärs smoothie!
 
Idag är det exakt en månad tills jag fyller år, och exakt en månad kvar till NärCon! Så jag börjar redan peppa inför båda!