Dag fem, idag(!), Livsstatus: Den lever!

Okej, jag är tillbaka från de döda! Jag har kravlat genom benrangel och blodig jord för att lyckas nå ytan igen (egentligen inte, har bara varit upptagen med kompisar och - mycket litet - pluggande) men nu är jag tillbaka och det är dags för sista delen av Halloween-specialen!
 
DAGS ATT SKRIKA, KANSKE GRÅTA OCH MÖJLIGEN ÄCKLAS UTAV: ANIME
 
 
NR. 1: TOKYO GHOUL
 
Skräckfaktor: imageimageimageimage
 
Detta betyg beror dock på om du ser den ocensurerade versionen eller inte, annars sänks det nog till tre pumpor. Tokyo Ghoul har ni säkert hört talas om, och jag kan garantera att den är fylld av läskigt blod, tortyr och actionpumpade samt skrämmande slagscener; vad väntar ni på!?
 
NR. 2: GAKKOU GURASHI
 
Skräckfaktor: imageimage
 
Den här är lite mer för den milda och som helst vill ha söta karaktärer blandat med lite ruttna, blodiga zombies. Jag tyckte inte man såg överdrivet mycket detaljer på de zombies som visades, men samtidigt var de lite läskiga på det sättet. Och vem vill inte se skoltjejer överlista och döda zombies? Ingen dålig blandning.
 
NR. 3: MIRAI NIKKI
 
Skräckfaktor: imageimageimage
 
Det finns blod i den här, ja, och Yuno är galet creepy ibland, men mestadels tycker jag att den är läskig på ett mer mentalt sätt än vad till exempel Tokyo Ghoul är. Så om ni känner för lite snurr i skallen och galna flickvänner så rekommenderar jag den här starkt!
 
NR. 4: KOWABON
 
Skräckfaktor: imageimageimageimageimage (om tittad på i mörker, när man är ensam)
 
Jag garanterar att den här får det att krypa i skinnet på dig. Och att du kommer kika över axeln för att se efter om det är någon där. Kowabon har än så länge fyra avsnitt på kissanime, och animationen är liksom spelad av riktiga människor... Avsnitten är korta men blodisande och väldigt intressanta att kolla på. Titta på den och säg vad ni tycker!