anime att titta på 2016

Okidoki! Dags att börja planera en planering som förmodligen inte kommer gå som planerat! Jag tittade på mer anime 2015 än vad jag trodde att jag skulle göra, speciellt känns det som om jag har kommit igång med att titta på nya animes lite mer, vilket är kul!
 
Några av de många serier jag avslutat 2015 är: Tokyo Ghoul och Tokyo Ghoul √A, no.6, Owari no Seraph säsong 1 och 2, Akagami no Shirayuki-Hime, Mirai Nikki, Death Parade, Umineko no Naku Koro Ni, Fairy Tail, 11eyes, AKB0048, Beyond the Boundary, Free!, Hellsing, K Project och K: Return of Kings, Hetalia World Twinkle, Himouto Umaru-chan, Katanagatari, Magi, Kyo Kara Maoh, Revolutionary Girl Utena, Akuma no Riddle, Rokka no Yuusha, Rurouni Kenshin, Gakkyo Gurashi, Ore Monogatari, och Kamisama Hajimemashita säsong 2!
 
Puh!
 
Som ni kan se, ett ganska bra anime-år om ni frågar mig^^
 
Men nu är det dags att dra upp några riktlinjer för vilka jag vill kolla på nästa år, som bara börjar om två dagar förresten! Let's Go!
 
image Fairy Tail: Zero - börjar sändas någon gång i januari och är typ en tillbakablick på hur Fairy Tail skapades etc. innan den återgår till den vanliga serien. 
image Fairy Tail Movie 2 - hört lite rykten att det kommer en ny film.
image Guilty Crown - jag har planerat att titta på den här ett tag, men det blev aldrig av. 2016 är året då jag ska titta på den!
image Magi: The Kingdom of Magic - jag har redan tittat på första säsongen, nu är det dags för andra!
image One Piece - eh, ja, den här har jag fösökt komma ikapp med nu ett tag... men på avsnitt 150 någonting så tror jag inte att jag kommer lyckas bli färdig med den här nästa år heller...
image Fullmetal Alchemist - kan inte fatta att jag inte är klar med den här än. Det är ju pinsamt.
image Hunter x Hunter (2011) - den här tror jag att jag kommer lyckas med! Har redan fått en bra start så framtidens er ljus ut!
image Shiki - förmodligen nästa års Halloween-anime.
image Deadman Wonderland - eller så blir den här nästa års Halloween-anime.
image Akagami no Shirayuki-hime 2nd Season - andra säsongen till den inte-så-likt Snövit-inspirerande animen!
image Hetalia The World Twinkle Surprise Halloween! - japp. Specialavsnitt med halloweentema!
image Attack on Titan 2nd Season - ja, jag har hört rykten om att den kommer komma ut 2016, och då ska jag defintivt se den!
image Durarara! - har varit intresserad av den ett tag, men aldrig tagit mig tid att titta närmare. Kanske är dags nu?
image Sword Art Online - jag måste typ vara den enda som inte har sett den här än.
image Gurren Lagann - en animefavorit hos en kompis, funderar på om jag ska ge den en chans.
image Hakuouki: Otogisoushi - hakuouki fast i chibi-form... låter både skrämmande och en gnutta roligt.
image Kuroke no Basket eller Haikyuu!! - det känns som det var ett bra tag sen jag såg en sport-anime (egentligen var nog den senaste Free!) så jag planerar att titta på någon av de här två! Har dessutom hört att båda är väldigt bra.
image Gintama - finns en möjlighet att jag känner mig lockad av att se den här, men vi får se.
 
Okej, nu får det vara bra. Egentligen skulle den här listan kunna fortsätta i evigheter, men jag vill ge mig själv lite spontanitet. Jag kommer säkerligen inte titta på alla de här, men nu har jag någonting att titta igenom om jag känner mig sugen att börja en ny anime!
 
Har ni någon anime ni har bestämt er för att kolla på under 2016? Kommentera gärna!
 
#1 - Sandra

GINTAMA ÄR SÅ BRA REKOMMENDERAR DEN AV HÖGSTA GRAD C":
Nejmen min lista är liknande som din, Guitly crown, durarara, gurren lagann och lite mer från listan :3
Tänkte att ska ta åt mig och kolla på klassiker som cowboy bepop, hellsing and yeash~
OCH BLACK BUTLER SOM HAR VARIT PÅ MIN SKA SE LISTA I EVIGHETER D:
Btw, visste inte att Hetalia skulle få en halloween special episode~! THANK YOU ;U;

Svar: Jag tänkte att du skulle rekommendera den :)Ja, Hellsing är väldigt bra! Varnar för massa blod dock^^ Jag ska nog också försöka se på Black Butler, känns som om jag borde ha tittat klart på den för länge sedan, haha :D
Julia