magi: the labyrinth of magic

Anime: Magi: The Labyrinth of Magic
Avsnitt: 25
Genre: Magi, Äventyr, Fantasy
 
Det här är en historia om ödet och kampen för att hålla världen på den rätta vägen. Aladdin är en pojke som ger sig ut i världen efter äventyr då han inte sett något att den än. Hans enda vän är en ande, Ugo, som bor i hans flöjt. Snart träffar han dock Alibaba, och efter att ha fått reda på att här är en så kallad "magi" som väljer en person att följa och försöka göra till kung, slår han följe med Alibaba in i en magisk håla för att vinna rikedomar och krafter. 
 
Det där var en otroligt dålig beskrivning, jag gjorde så gott jag kunde men ändå, låt er inte luras! Den här animen har fler händelser och på vägen kommer ännu fler färgsprakande karaktärer i bild! Jag gillade den här. Den var inte riktigt som jag hade tänkt mig, men helt ärligt, vilken anime är som jag har tänkt mig? 
 
Min favoritkaraktär förutom Aladdin är Morgiana (den rosahåriga på bilden), och jag älskade henne redan innan hon introducerats i serien. Hon är stark och snäll OCH har rosa hår - finns inte mycket som kan slå det!
 
 
Magi blandar humor och allvar, mörk och ljus magi - och det blir en relativt klassisk men intressant kaka av det hela. Serien är i sig väldigt färgglad, har bra openings och endings och är spännande på både "jag-ska-slå-dig-med-nävarna-sätt" och "jag-ska-slå-dig-i-politik-sätt", vilket blir mycket mer realistiskt. 
 
Som ni kanske hörde på namnen så tar Magi inspiration från Tusen och en natt, och det är ganska kul att höra bekanta namn som Sinbad, Aladdin, Jafar och Kassim. Det finns en säsong till + 6 OVAs, men de har jag inte sett än. Jag kan dock säga att jag ska fortsätta titta på den här, vilket betyder att den är tillräckligt intressant för att få mig att vilja fortsätta titta.
 
Betyg: imageimageimageimage