mellandagar redan?

God kväll, jag hoppas ni har haft en trevlig och mysig jul! Det har jag haft, om än för lite tjuriga småkusiner och ingen snö, men med gott sällskap och roliga julklappar! Nu ska jag inte räkna upp alla julklappar som jag fick, men de här var bland favoriterna:
 
image En prenumeration på tidningen Allt om Historia 
image En bok som översätter engelska citat till svenska
image En speldosa i formen av en otroligt vacker hästkarusell
 
Jag var nöjd med allt egentligen, men tyckte de här tre var roliga att nämna. För att göra allt härligare så har pappa bokat resan till Thailand nu, och vi sticker den 14 februari! Ni som har koll på datum kan kanske räkna ut att NärCon fortfarande håller på då, och ja, jag får åka från konventet tidigt på morgonen tråkigt nog, men det är lätt att offra för chansen att åka till Thailand igen med kusinerna!
 
Jag tänkte inte skriva så mycket mer faktiskt. Bland annat för att jag håller på och försöker avsluta massa animes jag tittar på innan året är slut. Har precis avslutat Akagami no Shirayuki-hime och Death Parade, och har precis börjat på One Punch Man. Sen så tror jag nog att sista avsnittet av andra säsongen av Owari no Seraph var idag, och låt oss bara säga att jag är i tårar. Det MÅSTE komma ut en säsong till, det MÅSTE. Den blev ju jättepopulär, eller hur? Så då borde de ha råd med en säsong till. Problemet tror jag är att animen har hunnit ikapp mangan, och måste då vänta tills mangan kommit tillräckligt långt för att man ska kunna animera det. Om jag inte har helt fel så tror jag att de hade samma problem med Attack on Titan.
 
I vilket fall som helst så var sista avsnittet av Owari no Seraph otroligt spännande och jag hoppas verkligen, verkligen att detta inte är slutet. Jag ska fortsätta läsa mangan helt klart, och hoppas på det bästa.
#1 - Mina

Asså vad avis jag är, jag vill också åka till Thailand ;uuuu;
Så synd att du får åka tidigare från konventet, men det är ju trots allt för en utomlandsresa så då är det värt det!

Och så fina julklappar, gillar du historia? :3
Älskar din bloggdesign <3

Svar: Hehehe, ja, det ska bli skönt med en solsemester. Det bästa är att jag hinner vara hemma cirka en vecka innan jag åker till Rom med klasses - så jag behöver knappt packa upp resväskan :D
Tack, jag är väldigt glad över de julklappar jag fick, och jag fullkomligt ÄLSKAR historia och har på senare tiden köpt alldeles för mycket historietidningar, så det är är väldigt snällt för min plånbok ;)

Tack för att du gillar designen! Jag jobbade relativt hårt på att få den där jag ville, men jag är inte riktigt 100% nöjd, men jag har inte riktigt någon lust att ta tag i arbetet med att byta så det får vara så här ett tag till.

Kram <3
Julia