Dag tre, tre dagar kvar, livsstatus: blodig

 
FRÅN SKRÄMMANDE TILL TOTALLÄSKIG: MANGA
 
GAKKOU GURASHI
 
Skräckfaktor: imageimageimage
 
Okej, jag har inte läst överdrivet mycket av den här än, men jag har sett animen. Den här storyn är väldigt bra på att blanda gulligt och läskigt. Den handlar om fyra (siffran varierar dock) unga tjejer som bor i sin gamla skola efter att zombies tagit över landet, och där försöker de leva sitt liv så normalt som det går; bland annat för att en av dem är lite psykiskt skadad och tror att allt fortfarande är som vanligt och att det inte finns några zombies som försöker äta dem. Senare tror jag att de lämnar skolan också, men har inte kommit så långt än. Den är väldigt intressant, bland annat för att de zombies som är med är lite annorlunda från de jag sett förut, dock vet jag inte riktigt varför.
 
UMINEKO NO NAKO KORO NI
 
Skräckfaktor: imageimageimageimage
 
Ja, Higurashi no naku koro ni är skapt av samma mangaka, men Umineko är lite enklare att förstå. Förbered er dock på mysterier, magi, blod och hemligheter när ni läser Umineko! Jag är inte helt klar än, eftersom mangan sträcker sig över ett flertal ark, men jag kan dra vad den handlar om. En rik familj ska samlas på sin ö för ett årligt möte, bland annat för att bestämma vem som ska ärva allt när deras osociala (galna) familjehuvud dör. Alla syskon är ute efter tronen, men arvbråket avbryts av en häxa som dödar alla på ön. En av familjemedlemmarna, Battler, vägrar dock erkänna kvinnan, Beatrice, som häxa och måste nu ifrågasätta varenda teknik hon använder för att döda personerna i hans familj. Alltså, de spelar mot varandra och ön är deras spelbräde, och så gör de om alla olika scenarion om och om igen för att bestämma vinnaren. (Ja, det är lite förvirrande men man fattar om man läser den. Typ)
 
Jag kommer inte riktigt på någon mer skräckmanga jag läst sedan förra Halloweenspecialen på min förra blogg, och jag vill inte rekommendera samma saker så... Jag hoppas i alla fall att ni tycker om de här, det gjorde jag!