Att sysselsätta sig är både bra och dåligt

Ni vet, jag har spenderat GANSKA mycket tid vid datorn på sistone. Och men ganska menar jag mycket. Och med mycket menar jag för mycket. Det hade varit förlåtligt om jag faktiskt gjort något som på riktigt är produktivt som att skriva eller plugga. Nepp - bara fanfiction, youtube, och anime. 
 
Jag vill gärna börja bryta den här trenden lite.
 
Inte för att jag inte gillar att nörda fanfiction o.c men jag känner att det kanske vore lite nyttigt att komma bort litegrann så att jag inte blir för beroende. Jag behöver nödvändigtvis inte gå ut och träna (vilket jag dock behöver så jo, jo det borde jag) utan snarare göra något annat som inte kräver en dataskärm eller internet.
 
Och därför skyller jag nu helt och hållet på sandrai som började skriva om att pärla på sin blogg; för jag har nu börjat det tidskrävande projektet att göra iordning i min gamla pärllåda som jag typ inte har haft uppe sen jag var runt åtta år. För jag ville börja pärla, insåg att jag hade en jäkla massa pärlor men hittade inga svarta pärlor eller några pärlplattor. Så jag såg till att köpa det idag, kom hem och mamma bevisade då att vi visst hade både svarta pärlor och pärlplattor så där kastade jag pengarna i sjön. Men jaja. Insåg sedan att jag inte kommer palla att börja pärla om jag inte har färgkoordinerat mina gamla pärlor, så i typ en och en halv timme så petade jag runt och började sortera bland 10000000000000000000 pärlor, typ.
 
 
Skitkul. Verkligen. Det blir dock nästan lite terapeutiskt efter ett tag, trots att jag även fick ont i axlarna och ryggen. Jag är långt ifrån klar än dock, så det blir väl några timmar till som man får sitt med det här.
 
Speciellt förvirrad är jag dock över varför jag bestämde mig för att göra det här just precis nu? Högskoleprovet är på lördag och jag har inte förberett mig ett piss, jag har franskaläxa till torsdag, kinesiskaläxa till fredag OCH jag har min första körlektion på fredag och jag är så nervös att jag bara dör. Usch. 
 
En annan grej som jag vill slå ett slag för förutom att organisera pärlor (seriöst, don't do it. Håll ordning på dina pärlor istället så att du slipper den här plågan) är att kontakta vänner. Jo, jag SUGER bokstavligen på att skicka meddelanden till vänner som kanske bor längre bort etc. men ibland känner jag mig så glad och tänker "men shit, jag har inte pratat med den här personen på EVIGHETER" och att jag kanske borde sända iväg ett litet meddelande för att visa att jag bryr mig och fortfarande vill prata. Jag kan ibland oroa mig för att de kanske inte vill prata med mig, tycker jag är irriterande eller liknande; men jag försöker att se det från mitt perspektiv och jag blir ju alltid jätteglad när vänner visar att de vill prata med just mig eller om vänliga främlingar skickar meddelanden på tumblr eller liknande (STOR skillnad med främlingar som plötsligt skickar över facebook och försöker flörta *ryser*) så ja.
 
Grejen är att det är kul att prata med vänner som man inte hört från på ett tag. Och om de inte vill prata med mig, tja, det är deras problem i så fall. Inte mitt.
 
 
 
#1 - Sandra

HEUHEUHEUHEU nejmen beklagar älskade Julia att jag har dragit in dig i detta hemska beroende framkallande saken but btw skriv in på google bilder något vid stilen " hetalia pattern pearls " and you Will have some quit awesome resultat c;;;
Det är jätte härligt att pärla men let's be honest att man kan få dampryck rätt ofta WDKÖNDWÖKNX. OCH HÄR ÄR LITE VARNINGAR SOM SÅKLART JAG STÖTTE PÅ VÄGEN AND I THINK THIS WILL HELP YOU~!
1: När du stryker då böjs oftas pärlplattan för det är dåligt plast. Se till att ha bra och hård pärlplatta, och tålamod.
2: Styck inte för hårt, då smällts taggarna och blir för tjocka för att lägga till pärlor i den
3: Räkna alltid hur stor figuren är som du gör, på längden och på bredden så att den får plats på pärlplattan
LYCKA TILL C:

Svar: Haha, tack för tipsen^^ Jag köpte som sagt en pärlplatta nyss på en hobbyaffär, så förhoppningsvis är den tillräckligt bra. Jag har faktiskt aldrig strukit en pärlplatta förut, mina föräldrar eller andra fanns alltid nära till hands (XD), men jag hoppas det går bra ändå. Jag har tänkt att pärla figurer från olika serier, så tänker definitivt checka in Hetalia ;) (Jag vill göra en Attack on Titan pärlplatta SO BAD också!)
Julia