#flipthetable

God kväll! Jag tänkte att det var dags för något inlägg; om inte annars för att uppdatera er på pärlfronten.
 
Jag är inte klar med att sortera pärlorna än.
 
Så, det var den statusrapporten. Nu kan vi fortsätta med annat! Jag håller just nu på med en ny recension på animen Katanagatari, och förhoppningsvis kommer den ut imorgon (om jag fortsätter vara ignorant och skjuter upp med att plugga till provet på fredag, ja). Men för att ha lite kul så mottager jag välvilligt Sandras nya tag: #flipthetable! För att förklara det kort så är det meningen att jag ska tänka fram olika scenarion där jag får bestämma om jag skulle bli så sur att jag faktiskt skulle kasta (eller mer korrekt med engelskans "flip") ett helt bord på grund av att jag är så frustrerad. Så, nu när alla är medvetna om vad detta är: låt oss börja! Jag ska göra mitt allra bästa för att sammankalla min inre negativitet för att framana så frustrerande scenarion som möjligt!
[No-Face från Spirited Away]
 
imageDu inser plötsligt att en av dina favvisar inom fanfiction-världen har raderat ALLA sina ficsimage
FLIP THE TABLE?
Älsklingar, jag skulle förmodligen kasta det där bordet till Nordpolen. Jag skulle det, om jag inte var så hejdad av mina tårar. Det kanske är uppenbart, men det här hände mig alldeles nyligen och jag har inte riktigt släppt det än. Personen ifråga hade säkert skrivit typ 75% av den fandomen bättre fanfics och nu är alla borta! Är fortfarande ganska arg -_-
 
imageDina hörlurar är borta/slutar fungeraimage
FLIP THE TABLE?
UGH, det här har hänt så ofta på senare tid att jag förmodligen inte ens blir förvånad eller särskilt sur längre. På allvar, min dator har något emot hörlurar. Den har säkert förstört typ tre stycken vid det här laget, eller så fungerar de bara inte på just den datorn! Det mest irriterande är att jag måste ha den här datorn i över ett år till eftersom det är en skoldator! För att sammanfatta: jag skulle kanske typ sparka till bordet lite grann i frustrationen över hörlurarna, men inte mer.
 
imageNär personen bakom dig på ett flyg/buss/annat lutar tillbaka stolen FÖR MYCKETimage
FLIP THE TABLE?
Ja. Ja, ja, ja, ja, tusen gånger ja. Sorgligt nog finns det aldrig lösa bord i flygplan, men jag kan alltid slita av det nerfällbara bordet från sitsen eller hur? Jag blir bara så sur när personen framför helt ignorerar hur det känns att få sitt bord eller annat upptryckt i ansiktet på en, speciellt eftersom jag nästan aldrig lutar tillbaka min stol eftersom jag inte vill att personen bakom ska störas av det. Och JAG VET, man har betalat för sin plats och har rätt till att fälla tillbaka sin jäkla stol. Men vi kan väl åtminstone luta oss tillbaka med lite måttlighet!?
 
[Danshi Koukousei no Nichijou]
 
imageDu pluggar stenhårt bara för att få reda på att provet inte är på det kapitletimage
FLIP THE TABLE?
Flip the table all the way.
 
imageFolk hackar på dig, dina ships och OTPsimage
FLIP THE TABLE?
Nej. Bara nej. Mina raringar leker man inte med. Varsågod att statera dina orsaker till varför du inte gillar dem, men så fort du börjar snacka skit om dem för sakens skulle eller försöker trycka ner mig för att jag gillar dem så kommer jag möjligtvis kasta någonting på dig. Typ ett bord.
 
imageDu vaknar i tron om att det är helg bara för att inse att det är torsdagimage
FLIP THE TABLE?
Tja... jag kan möjligen bli sur men annars blir jag nog mestadels besviken och lite nedstämd samtidigt som jag försöker göra mig iordning XD Kan tänka mig att slå huvudet i bordet en stund dock.
 
Ah, nu tror jag det får räcka. Jag hoppas jag uppfyllde kravet på denna roliga tag, lämna gärna en kommentar om ni gör den också! Jag och säkert också Sandra vill gärna se vad som gör er helt galna ^-^