NärCon Sommar 2016

Ja! Efter en fullspäckad helg om jag hem igår runt halv fyra med min tunga resväska och med en liten för minimal mängd sömn i kroppen - trots att jag tyckte att jag sov riktigt bra på konventet! (Min madrass var inte jättebekväm dock...)
 
Så, nu när jag ska sätta mig ner och skriva lite så är det ju så att det finns ett LITET problem; som vanligt tog jag inga bilder. Alltså, inga alls. Jag brukar åtminstone FÖRSÖKA men nej, den enda bilden jag har från helgen är en dålig selfie och en lite halvtaskig bild på avslutningen (men jag tänkte att det inte gjorde någonting om jag visade upp några bilder från NärCons flickr)
 
 
Så, jag tog ledigt från jobbet på fredagen och åkte ner på torsdag kväll (jag övningskörde bland annat halva vägen till Linköping, jippi!) och kom dit ca halv sju - precis i tid för att slänga in mina grejer i sovsalen och sprinta till Hetalia panelen där jag skulle möta upp med en av mina kompisar. MEN, och jag känner att det är viktigt att peta in det här innan jag börjar berätta om allt annat, gissa vad jag såg under typ mina första 10 minuter av NärCon? Massa K Project cosplayare! Jag trodde verkligen inte att jag skulle se några men det fanns! Och flera stycken! Och alla var jättefina??? Jag bara... dog, blev helt ärligt överlycklig. 
 
Men ja, tillbaka till ordningen. Jag gick alltså på Hetalia panelen som var helt okej. Jag tror jag mötte upp med fler personer jag lärt känna under tidigare NärCon efter det, och vi gick på invigningen tillsammans.
 
 
Jag kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde sedan, möjligtvis gick vi och laddade mobilerna och snackade, innan jag gick och la mig eftersom jag var helt slut efter en väldigt stressad dag på jobbet.
 
På fredagen gick jag upp ganska tidigt och fick i stort sett omklädningsrummet för mig själv (alltid lika uppskattat). Sen åt jag frukost innan jag sprang på ännu en gullig vän från min skola, och vi bestämde oss för att gå och kika i affärerna när de öppnade. I slutändan köpte jag tre knappar (två Hetalia och en Haikyuu!!), fyra posters (en Bungou Stray Dogs, en Owari no Seraph, en Haikyuu!! och en K Project) plus fyra mangaböcker (Nosebleed Studios senaste antalogi, Rans Magiska Värld 5 och de två första delarna av Aumanjuskogen). Sen gick vi och åt lunch innan vi sprang och kollade på slutet av Haikyuu meetupen, där det var mycket fler än vaf jag väntat mig! (Jag blev så glad!). Sen så skullle hon iväg på en panel medan jag siktade in mig på föreläsningen om kreativt skrivande. Föreläsningen var väl underhållande, men jag måste säga att jag trodde det skulle vara mer workshop-inriktat och att vi faktiskt skulle skriva något istället för att bara sitta och lyssna.
 
 
Sen så är det en lucka i mitt minne. Jag antar att jag sprang runt med kompisar och bara hängde för jag tror inte vi gjorde någonting som var med på schemat förrens Haikyuu panelen började, som för övrigt var SUVERÄN och förmodligen en av de bättre och gulligare panelerna jag har varit på.
 
Jag tror jag inte gjorde så mycket mer på fredagen som är värt att skriva om... på lördagen hängde jag med en kompis på Harry Potter Marauders panelen och den var faktiskt överraskande rolig! Trots att jag inte är överdrivet insatt i den tidiga generationen i Harry Potter så var de som var med i panelen roliga och intressanta. (Jag gick på ovanligt mycket paneler den här sommaren). Medan en av mina kompisar sprang iväg på Harry Potter meetup så gick jag och några andra på Attack on Titan panelen, där en av mina kompisar var med som Ymir. Efter det hade jag planerat att gå på panelen med Ouran Highschool Host Club men var så trött att jag började gå tillbaka mot sovsalen istället. Då bestämde sig min kompis att komma tillbaka från meetupet och dra med mig tillbaka till C-huset för lite shopping istället XD.
 
 
Jag tror att vi gick och åt efter det. Jag fick stå i en ganska lång kö i väntan på min pizza utan min kompis för att hon fick sin pizza tio gånger snabbare än jag (hon är vegan) och dessutom började det regna, men det är fortfarande en massiv förbättring mot förra året Närcons väder - som var ganska katastrofalt. På kvällen stack jag till föreläsningen om fanfiction och fankultur, som hölls av vad jag tror var några som jobbade på Sci-Fi bokhandeln, och den var riktigt intressant! De pratade om när fanfiction och sånt myntades för första gången och om dess historia samt hur det används idag, och allt som allt var det väldigt underhållande.
 
Jag tror att jag gick tillbaka till sovsalen för att vila och ladda min mobil innan jag begav mig för att äta och titta lite på NCC. Jag såg på det i ungefär en halvtimme innan jag sprang tillbaka till sovsalen för att byta om innan jag stack till ännu en panel, Bitchpanelen (ja, en panel för karaktärer som anses vara en aning bitchiga) där en annan utav mina kompisar var med. Jag var faktiskt inte så sugen att gå på panelen först, bland annat för att jag missade CMV tävlingen, men den var faktiskt väldigt, väldigt rolig! Tänker nog gå på den igen om den dyker upp nästa år. Sen var det meningen att jag skulle gå på AMV tävlingen, men jag var för trött för att ens tänka tanken och gick och la mig istället. 
 
På söndagen gjorde jag inte så mycket mer än att packa, sitta och ladda min mobil och äta frukost i lugn och ro medan alla andra sprang runt med sina grejer, och gå på avslutningen innan jag gick till bussen som hade VÄRLDENS KÖ men jag lyckades tränga mig in och kom i tid till tåget alltsom jag pratade med ett trevligt par från Stockholm. 
 
 
Så ja, för att dra det lite kort så var årets NärCon Sommar riktigt lyckat! Ingenting gick liksom fel men dock så var jag lite nere och kunde nog njutit av det mer. Men som sagt, NärCon var väldigt kul men det var nog bara jag som var lite för stressad, omotiverad och trött för att riktigt njuta av det till fullo.
 
Var ni också på NärCon? Berätta gärna vad ni tyckte och vad ni gjorde! Kanske vi såg varandra?
 
P.S
Gissa vem som klarade av Camp NaNoWriMo?