Utmattad är nog ordet

Ahh, jag skrev ett inlägg om NärCon och sen försvann jag bara resten av vardagsveckan va? Hehe, förlåt. Det är så att mina föräldrar sedan i söndags åkt iväg på semester vilket betyder att jag har huset för mig själv i två veckor. "Jippi" tänker ni nog nu, "hon får göra vad hon vill!". Nja, detta är då sant, men samtidigt finns det jäkligt mycket skit som jag måste göra: som att gå till jobbet, laga mat, städa och ta hand om katterna. Och jag är bara så TRÖTT. Jag kommer hem från jobbet och tänker att ja nu ska jag laga mat/gå ut och gå/plugga teori, men sen så bara halvsvimmar jag ner i soffan och orkar knappt resa mig igen. Den här helgen är VÄLDIGT efterlängtad kan jag säga. Jag är helt slut och längtar efter att få sova ut på morgonen och sen ha hela dagen för mig själv där jag bara kan ta det lugnt och ta mig tid att göra saker. Som att baka. Jag måste baka imorgon, för på söndag ska jag till en kompis hus och fira hennes och min födelsedag med våra kompisar! Och, hemligt nu så men jag är RÄTT så säker på att ingen av dem läser min blogg, så jag kan nog skriva lite om det i förväg här.
 
Jag ska som sagt baka en tårta, MEN jag ska försöka göra något speciellt. Jag ska nämligen försöka göra en tårta som ser ut som en gammal skivspelare, en sån här:
Och ja, det kommer nog bli en jäkla utmaning, för så bra är jag inte på att baka. Men hon älskar skrivspelare så jag vill verkligen försöka lyckas med det här! Jag uppdaterar med bild när den (förhoppningsvis) är färdig. (Och möjligen berättar jag hur jag gjorde den också? Om jag lyckas det vill säga).
 
Så nej. den här veckan har jag inte hunnit med NÅGOT av det jag tänkte att jag skulle göra. Jag har knappt tittat på någon anime eller skrivit något mer heller, men jag tänker ta itu med det NU istället!