Blogglöften

Wow, jag har gjort ett inlägg tre dagar i sträck nu. Jag borde få en medalj eller något ^3^
 
Nej, men helt ärligt så tänker man tillbaks ibland på tiden då jag gjorde ett inlägg om dagen på mina förra blogg. Jag har redan gjort klart för mig att det inte kommer vara så längre, men ibland saknar man ändå att tvinga sig själv att skriva lite om sin dag och sina tankar på kvällen, nästan som en dagbok; och jag har aldrig lyckats skriva en dagbok längre än en vecka max, så egentligen är det ganska imponerande att jag gjorde det i typ ett år.
 
Idag har jag mestadels tagit det lugnt och med lite inkommande fasa tänkt på skolan som börjar på torsdag igen. Visst så längtar jag efter kompisar och tillbakagång till rutiner men JAG VILL INTE HA MATTEPROV. Vilket jag också gjort idag, gått till biblioteket och pluggat matte. Fast inte så framgångsrikt såklart (Damn U, logaritmer) och ni vet när man får den där känslan? Den där känslan av att man inte fattar varför man lär sig det här? Exakt VAD kommer jag göra som kräver att jag ska kunna det här? Det är farliga tankar, just för att man känner sig 100% mindre sugen på att lära sig just det då. Usch. Jag vill bara att Matte 2b ska vara över, sen behöver jag aldrig göra ett dumt matteprov igen (förutom högskoleprovet då, jäklar).
 
Men på biblioteket tog jag mig också tiden att läsa Natalia Batistas Sword Princess Amaltea 2 som äntligen kommit till vårt bibliotek! Den var helt okej, förutom att jag tyckte att slutet var väldigt dåligt. den slutade i princip EXAKT likadant som första boken, med att de två fortsatte sin resa till den enas mamma och en person på en drake eller nåt letar efter dem. Så ja, jag blev lite besviken faktiskt.
 
 
Jag har även bestämt mig för att utöka mina nyårslöften en aning, fast bara med sådana som rör bloggen, böcker, anime och manga!
 
2016 ÅRS MÅL SOM MÖJLIGTVIS, KANSKE, FÖRMODLIGEN INTE KOMMER ATT HÅLLAS:
  • BLOGGA ÅTMINSTONE NÅGON GÅNG I VECKAN (det kan bli min terapi, typ)
  • GÖRA RECENSIONER PÅ 70% AV DE ANIME/MANGA/BÖCKER JAG SER/LÄSER (för själva tanken jag hade när jag startade en blogg var att jag skulle recensera saker, men ack så blev det icke!)
  • LÄSA MINST 40 BÖCKER 2016 (MANGA RÄKNAS INTE) (för min bokläsning den senaste tiden kan knappt kallas patetisk)
  • BÖRJA LÄSA MANGA IGEN (för av någon anledning slutade jag göra det?) 
  • TITTA PÅ 35+ ANIME 2016 (jag tror att jag tittade på typ 30+ det här året så varför inte höja ribban lite?)
Ja, allt det här låter ju jättebra! Nu får vi se om vi kan hålla det!