top 3 anime jag kunde klarat mig utan

Ni vet, jag ångrar inte så ofta att jag har sett en specifik anime; speciellt nu för tiden då jag helt enkelt slutar kolla om den inte lever upp till mina förväntningar. Men så kan jag inte säga att jag gjorde förut. För några/något år sen så var det liksom sed att om jag tittat på en viss andel avsnitt så var jag tvungen att titta klart, annars svek jag någon eller något (vad är jag inte riktigt säker på) vilket leder till den uppenbara slutsatsen att man har sett på lite skit. Den här korta listan är nödvändigtvis inte på serier som varit dåliga, bara på sådant som jag helt enkelt inte skulle brytt mig om ifall jag missat eller helt enkelt inte gillade särskilt mycket. jag kan dock ganska stolt säga att jag gillar de flesta anime jag bestämmer mig för att titta på - men som sagt, allt slipper inte igenom filtret.
 
NR 1: OMAMORI HIMARI
 
För att vara helt ärlig så kommer jag inte ens ihåg så mycket av den här. Bara att det handlade om typ demoner eller liknande blandat med harem och ecchi. Jag kommer ihåg att jag tyckte om den men den totala saknaden om åsikter och minnen av den nu tyder bara på att Omamori Himari inte var så minnesvärd. Jag tror att den hade ganska coola slagsmål och en relativt lyckad kysscen? Harem och ecchi är också inte riktigt mina favoritgenres...
 
NR 2: RIZELMINE
 
Ja, herregud, var börjar jag ens med den här? Rizelmine handlar i stort om en stackars tonårig kille som är kär i sin lärare men är istället plötsligt förlovad med en robot (som jag svär inte ser ut att vara mer än sex år) som spränger saker när hon gråter och är allmänt besatt av honom. Serien är fylld av ecchi och i slutet bryter ett slags harem-inferno ut när det plötsligt kommer typ 10 stycken till som är ute efter den här killen (minuspoäng för att killen typ är en slags skitstövel också) alltihop blandat med robottjejens väldigt irriterande röst och ständiga tros-glimtar (de gör så stor grej av hennes trosor med nallebjörnar på så att det inte ens är kul). Nepp - kunde klarat mig utan den här. Fattar inte ens att jag tittade klart på den.
 
NR 3: AYASHI NO CERES
 
Helt ärligt: jag ville gilla den här så mycket! För jag tror nog att det är samma mangaka som till Fushigi Yuugi och den älskade jag (förutom specialavsnitten; titta INTE på specialavsnitten!) men jag fattade aldrig grejen med Ayashi no Ceres. Början var episk, men sen så gick det bara utför och jag började hata karaktärerna mer och mer. Allt var så jäkla tragiskt hela tiden och slutet lämnade en ganska bitter smak i munnen tillsammans med besvikelse; för den här animen kunde faktiskt ha varit asgrym. Men nej, jag är fortfarande förvånad att jag faktiskt orkade titta klart på den.
 
Har ni tittat på någon av de här som jag räknat upp? Vad tyckte ni om dem? Har ni någon/några anime ni känner att ni kunde klarat er utan?