AFISH

Ja, nu är jag hemma från den mindre konventet AFISH i Skövde, och jag kan lugnt säga att jag har haft det riktigt kul!
Jag och kompisen jag åkte dit med visste först inte riktigt exakt konventet var, eftersom vi annars har besökt afish på Nyeport istället för i kulturhuset de andra gångerna, men med lite tur (eller snarare två stycken nya vänner som kom och mötte oss) hittade vi dit.
 
Den här lokalen är mycket större än den förra, så det kändes lite mer öde än vanligt; men allt var väldigt mysigt ändå! Vi kom precis i tid för att dumpa väskorna i sovsalen och sedan gå och vara med på invigningen, där vi bland annat var med i en introtävling. Resten utav helgen spelade vi smash, tittade på anime, fangirlade över Haikyuu!! mm. och deltog i olika aktiviteter. Jag kom bland annat i semifinal i tävlingen i improvisationsteater, och jag och en supertrevlig ny kompis som heter Carolin kom på delad andraplats i fanficion-tävlingen! (Jag skrev relativt obekväm fic med paret Honey x Tamaki från Ouran Highschool Host Club, där jag bland annat liknade kondomer med spritspåsar. I'm on a roll)
 
Cosplaytävlingen var trevlig att se, och jag vill ge en eloge till Sandra för hennes fina cosplay med Polen från Hetalia, den blev jättebra! 
 
Tyvärr var jag inte med och lekte maffia i år, med den dumma anledningen att jag helt enkelt var för trött. Jag köpte heller ingenting förutom mat och den sjätte volymen av Demon Diary på svenska. Allt som allt som var konventet riktigt trevligt och kul, roligast var att träffa nya kompisar och spela teater! Jag kommer defintivt vara med i den tävlingen igen.
#1 - Sandra

Naaaw, tack fina du c':
Hahaha, nejmen exakt det blev ju mer ödet än det egentligen var xD
Det var jätte kul att träffa dig och hoppas att vi ses snart igen c:

Svar: Jag ser definitivt fram emot till att ses igen! Förhoppningsvis snart :)
Julia