Rader som inte kommer

Ahaha, alltså vad har hänt med mitt bloggande? Jag trodde att jag skulle vara lite mer konsekvent än så här, men jag har suttit nästan varje dag och försökt knapra ihop ett inlägg vilket i slutändan bara blivit tre halvfärdiga inlägg om väldigt olika saker. Första vardagen på sommarlovet var idag, och jag kan inte äga att jag har gjort något nämnvärt förutom att ha en körlektion och köpa samt dricka upp en stor flaska smoothie med smak av ananas, kokos och banan. 
 
En glad - lite vardaglig - nyhet är att lekparken i vårt område fixas till! Och med "fixas till" menar jag att den faktiskt byggs upp igen. När jag var liten fanns där en lite större rutschkana, två gungdjur, ett par gungor och en sandlåda. Med åren försvann praktiskt taget de här grejerna en efter en. Gungdjuren togs bort först, sen monterades kanan ner och sist försvann gungorna för inte så länge sedan. Men för bara någon vecka sedan upptäckte jag att de håller på att bygga upp en ny, bättre lekpark! Jag blir så glad (och avundsjuk för att den yngre generationen barn får en lekpark som var bättre än vad jag fick) och barnsligt spänd eftersom jag upptäckt att det inte bara är gungdjur och rutschkana de bygger. NEJ, de bygger en LINBANA(!). Jag fullkomligt älskar linbanor, har alltid gjort och kommer alltid att göra, och det var en sådan besvikelse när min stad monterade ner de få vi hade för ganska många år sedan nu. Men nu byggs det alltså en typ 100 meter från mitt hus! Och nej, jag bryr mig inte ett skit om att jag snart är arton år, grannskapet kommer att få se mig åka på den där linbanan ändå!
 
(Fast jag kanske gör det lite senare på kvällen...)
 
För vem sa att bara för att man växer upp så ska man sluta uppskatta roliga ting?
 
 
Nu när vi ändå pratar om roliga saker, är det någon här som ska till Skövde på AFISH i helgen? Säg till i så fall! Det skulle vara jättekul att prata med er~