6 things for today

image Jag har officiellt läst klart No.6 - och jag gråter hörni, jag gråter - och trots att jag visste hur den skulle sluta så kändes det rejält mycket ändå när jag scrollade ner till den sista sidan. SLUTET PÅ NO.6 KROSSAR DIG! JAG LOVAR! Ni kan läsa hela mangan här, eller så köper ni den på bokus, som jag nu planerar att göra. Så, bara för att göra det här inlägget lite roligare delar jag in det i sex kategorier (som ni ser på den lilla söta kyckling-ikonen jag hittade) där jag drar upp lite roliga saker.
 
image Jag hittade en gigantisk pixel-art post HÄR (dock inte där jag hittade kycklingen, den finns här). Är de inte för gulliga!? Ni kommer säkert se mycket mer pixelgrejer här i framtiden...
 
weekly manga/magazine Yaritai. Volume 1. One Time Lover: Girls overseas weekly manga/magazine Yaritai. Volume 2. Kiss: Petit Hardbodies weekly manga/magazine Yaritai. Volume 3. Let's Go!: Ryokan Field Trip! weekly manga/magazine Yaritai. Volume 4. Now: Blushing Youth weekly manga/magazine Yaritai. Volume 5. Sexy: Russian Goddesses   
 
image Ni kanske har kollat in den nya headern? Jag blev ganska nöjd med den, och jag planerar att göra något lite mer kreativt med den i framtiden! Jag tänkte mig nämligen att jag ska hålla headern uppdaterad med anime/manga som jag håller på med just då - jag tittar dock på mer än tre serier i taget men jaja - så kan det vara som en slags "det här tittar jag på nu"-grej. Låter väl kul? Sen har jag också fixat så att ikonerna däruppe till höger visar er direkt till min tumblr och till pinterest istället för facebook och twitter (för jag har inte twitter och vill inte lämna min facebook speciellt öppen för alla att se). Faktiskt ganska stolt över att jag lyckades fixa till det!
 
image Jag har försökt ordna en Gilla-knapp till bloggen igen, men det funkade inte. Ska försöka igen senare och hoppas verkligen att det går. Kommentarer får man ju inte överdrivet ofta men det är väldigt kul att få en annan slags bekräftelse på att folk läser och gillar ens inlägg, så därför tycker jag Gilla-knappen är ganska smidig ^-^
 
image PÅSKLOV! Vad ska ni göra? Själv ska jag plugga, sova, läsa manga och titta på anime, jobba med bloggen, städa och skriva, och kanske göra en ansträngning med att övningsköra och träna lite också. Jag ska bland annat komma ikapp med Fairy Tail, då en kompis har sagt att de vanliga avsnitten äntligen har kommit tillbaka nu efter Fairy Tail Zero! (Vilket gör mig glad för jag vill ha NaLu-material)
 
image Låt mig säga er de två saker jag har varit ständigt sugen på i typ tre veckor: Rotfruktships och Smoothies. På riktigt. De har börjat sälja små påsar med rotfruktchips på Pressbyrån och eftersom jag står där typ varje dag när jag väntar på bussen så kunde jag inte undgå att pröva en (låt mig tillägga att jag aldrig varit speciellt förtjust i rotfruktchips tidigare) och sen var jag FAST. Och jag vet inte varför jag har krävt smoothies så mycket. I vilket fall som helst så tvingade jag mamma att köpa bananer så att jag kunde göra några och nu sitter jag här och har slörpat i mig ett glas med banan- och blåbärsmoothie. Allt som saknas är rotfruktchips.
 
Fast vi ska få besök ikväll så det blir förmodligen inga...image