Bekväm

Just nu ligger jag och myser i min säng. Jag började få huvudvärk redan på vägen hem men det släppte äntligen för cirka en timme sen efter att jag druckit ett glas vatten och tagit en tablett, och det kändes bara så skönt att jag kände för att krypa ner i sängen och gosa innan jag får en god natts sömn.
 
Det är bara så skönt. Jag har prov på måndag nästa vecka men känner inte för att börja plugga förrens i helgen så just nu är allt bara lugnt och jag kan slappna av. Ni kanske har märkt recensionsspyan de senaste tre dagarna? Jo, jag blev plötsligt taggad på att recensera igen! Det var ett tag sen, men nu vill jag fortsätta pumpa ut några recensioner och hålla ingång tanken på en lista med recensioner från A-Ö... På tal om det, om ni är riktigt uppmärksamma så kanske ni har märkt att jag gjort några små justeringar på bloggen? Jag ändrade typsnitt lite varstans och sen så fixade jag Kategorierna så att det nu går att faktiskt komma till inlägg som t. ex är taggade "Anime" istället för att se alla oavsett vad de är taggade som - för den här funktionen funkade inte innan av någon anledning.
 
Imorgon ska jag gå på en internationell matmarknad - med inriktningen street food - efter skolan tillsammans med kompisar innan jag åker hem för att sova över hos min storasyster och vara barnvakt. Som tur är så är det bara för några timmar sen kommer min pappa och stöttar mig (puh). Jag blir ibland väldigt nervös runt små barn när jag måste ta hand om dem själv... över typ 6 år och det är inga problem men under det så är jag rädd att de ska skada sig eller börja gråta '-_-
 
Jag såg tofsar med vita blommor från bussen när jag åkte hem idag, vilket känns som det ultimata beviset på att våren är här! Själv väntar jag ivrigt på att få se några påskliljor, som jag tycker är löjligt fina. Vilka vårblommor gillar ni bäst?
 
I wandered lonely as a cloud
That floats on high o'er vales and hills,
When all at once I saw a crowd,
A host of golden daffodils;
Beside the lake, beneath the trees,
Fluttering and dancing in the breeze.
- William Wordsworth