En sjua och ett k

Jag är sjuk. Och det suger verkligen för vem vill vara sjuk på ett lov? Inte för att jag brukar göra så mycket men nu känns det inte så lockande att gå till biblioteket, plugga och städa som jag tänkt göra den här veckan. Började känna hur det kittlade i halsen redan i måndags när jag satt och fikade med en kompis på stan. Då trodde jag nog att jag skulle vakna med en värkande hals men istället slog jag upp ögonen dagen efter och kände hur näsan rann, läpparna var torra som fnöske och huvudet bultade. Super. Jag har varit lite uttråkad, men eftersom jag inte hade något annat val än att hålla mig inne så har jag nu kommit ikapp animen Erased, och låt mig säga er att det är en A++ anime right there! Animationen, ploten och karaktärerna är superbra och det var verkligen en fröjd att se den här. Nu ser jag fram emot nästa och jag tror sista avsnittet som nog kommer ut om några dagar! Sen började jag titta på Prince of Stride också men den fick mig inte fast i första avsnittet, men ska nog fortsätta kolla in den ändå.
[Erased]
 
Nu när Miraculous Ladybug är slut (för stunden) så saknar jag serien lite faktiskt. Har ni sett den? Jag såg den på franska på kisscartoon och youtube men jag tror nog att den sänds på disney channel eller någonting också? Det är i alla fall en väldigt cool animerad serie om huvudsakligen en tjej som kan förvandla sig till en superhjälte och räddar Paris från olika superskurkar. Den är väldigt kul, så jag rekommenderar den starkt!
 
Hmm, känn som om jag pratar väldigt mycket om anime den senaste tiden va? Inte så konstigt. Det enda jag praktiskt taget gör är att läsa fanfiction och kolla på anime. För att bryta den trenden lite så kan jag berätta att jag äntligen hittade böckerna jag letat efter på biblioteket! De här böckerna läste jag för ett bra tag sedan, och när jag väl tänkte att jag ville kika på dem igen så hade jag glömt både författare, titel och vad huvudkaraktären hette. Jag visste bara på ett ungefär var de brukade stå inne på bibblan, men eftersom gjorde om de hyllorna för ett tag sen så stod de alltså inte där! Men det är lugnt, efter lite hjälp från en bibliotikarie i måndags hittade jag dem och lånade hem hela serien! Serien heter De Odödliga och är skriven av Tamora Pierce.
 
Jag har lite planer på att göra en recensionssida där jag har alla mina recensioner på anime/manga/böcker på samma ställe från A-Ö, så att det går lite lättare att hitta om man vill hitta en recension. Då funderar jag om jag ska ha med recensioner från min gamla blogg också, eftersom jag gjorde en del där och jag inte hunnit göra så mycket recensioner på den här bloggen än. Men vi får se! Jag säger till när jag har fixat det~
Extra kramar till er som är sjuka, vi ska nog fixa det här!
/Julia