Shelter

Bildresultat för shelter anime
 
Titel: Shelter
Artist: Porter Robinson och Madeon
Studio: A-1 Pictures
Avsnitt: 1
Genre: Musik, drama
Betyg: imageimageimageimageimage av imageimageimageimageimage
 
Rin, en 17-årig tjej, lever i en futuristisk simulator där hon skapar sina egna världar varje dag, fast i verkligheten flyter hennes medvetslösa kropp omkring i ett litet rymdskepp - fast i ett drömlikt tillstånd som hon aldrig kan vakna ifrån.
 
Det här blir en kort recension för en väldigt kort anime (den är bara sex minuter lång!). Och ja, att kalla den en "anime" är kanske att överdriva; det är mer som en musikvideo! Ungefär som Me!Me!Me eller GIRL by Daoko, fast en aning mindre... naket, och med en intrig som man faktiskt förstår och kan sympatisera med. 
 
Hela storyn är faktiskt väldigt tragisk, och när Rin börjar komma ihåg massa saker om hennes barndom etc. började jag nästan att gråta. Tillsammans med musiken blev allt bara fullständigt perfekt. Låten finns på Spotify, och jag ÄLSKAR den. Animationen var underbar, både karaktärsdesignen och bakgrunden - och allt som allt så var det här en helt underbart fin anime/musikvideo som ni verkligen, verkligen borde kolla in. Jag menar, det tar inte ens tio minuter av er tid så ni har inte så mycket att offra. Ge den en chans! Den ligger ute på Youtube och Crunchyroll (samt säkert på andra ställen), så spring och kolla!
 
Bästa med animen: Musiken, intrigen, animationen! Allt var bra!
Sämsta med animen: Möjligtvis att det faktiskt inte är en längre anime! Jag hade totalt tittat på den. Men samtidigt ligger en del av Shelters charm i att den är så kort men samtidigt hinner få med så mycket historia och känslor.
#1 - Ceresmoon

Saknar dina inlägg x3

/ Ceres

Svar: Ahhh, det är alltid roligt när någon tycker om vad man gör, tack så mycket! Jag har haft lite svårt att komma på vad jag ska skriva, men förhoppningsvis är det bara en liten svacka - jag ska försöka ta tag i mig själv och skriva något den kommande veckan. Dessutom så har jag blivit lite smått trött på bloggens utseende, så jag kan försöka fixa till det lite så kanske lusten att skriva här kommer tillbaka :)
Julia