Starten på animesäsong: hösten 2016

Ja, en ny säsong av massa nya animeserier har börjat! Och nu när jag har Crunchyroll kan jag streama dem tidigt (och lagligt) så den här säsongen har haft en superstart!
 
Jag tänkte ge lite korta översikter över de serier jag bestämt mig för att kolla på än så länge och de avsnitt som kommit ut, så kanske ni blir övertygade att titta på dem tillsammans med mig? image
 
Yuri!!! On ICE: två avsnitt ute för stunden.
Bildresultat för yuri on ice
En av säsongens mest lovande animeserier som har totalt exploderat på min sida av tumblr. Animationen är häpnadsväckande och handlingen verkar väldigt bra. Den handlar om konståkning, och den vackra animationen sätter verkligen pricket över i:et i alla otroliga konståkningsscener. Yuri on ice kommer säkerligen bli en succé!
 
Magical Girl Raising Project: två avsnitt ute för stunden (det tredje kommer ut idag!).
Bildresultat för mahou shoujo ikusei keikaku
En ny Madoka Magica-wannabe som jag tror kan bli riktigt lyckad! Den har inte riktigt samma kvalité i historieberättande som Madoka har men animationen är fin och handlingen verkar funka! Jag gillar den. Den är inte så diskret om vad som kommer att hända - eller åtminstone att det inte bara är en supersöt serie med Mahou Shoujos - med tanke på att den första halvminuten utav serien visar ett rum med vad som verkar vara massa döda tjejer. Sen övergår serien till sitt söta jag och man tänker "åh, det var ju inte så farligt" och glömmer nästan bort den mörka delen för ett tag. Sen kommer slutet på andra avsnittet och man börjar skrika igen.
 
Bungou Stray Dogs 2: två avsnitt ute för stunden.
Bildresultat för bungou stray dogs
Nya säsongen av BSD är över oss! Jag är i extas. Just nu håller de på med en slags prequel i animen, som visar Dazais förlutna i maffian och de runt omkring honom, och samtidigt som det är sjukt bra och intressant så längtar jag efter att återgå till den orginala historien så att jag kan få se Atsushi i action igen. Han är så cool~
Den här nya säsongen är än så länge riktigt, riktigt lovande; så jag hoppas verkligen att det hänger i sig! Samtidigt är jag nyfiken på hur långt säsong två kommer sträcka sig, eftersom jag vet vad som händer i mangan. Kanske de planerar en till säsong efter den här? Då skulle jag bli glad...
 
Haikyuu!! 3rd Season: två avsnitt ute för stunden.
Bildresultat för haikyuu karasuno vs shiratorizawa
Just det! Nya säsongen av Haikyuu!! har börjat sändas! Jag har varit så otroligt peppad på det här, ni har ingen aning... Den nya säsongen är tio avsnitt, och ska om jag inte har fel mestadels sträcka sig över matchen mellan Karasuno och Shiratorizawa. Jag klagar inte! Animationen är precis lika häftig som förut och jag är superspänd på att se fortsättningen av den här! Trots att jag redan vet hur det slutar så är det fruktansvärt blodpumpande att få se matchen i animeform! Jag är säker på att den nya säsongen kommer blir fantastisk!
 
Det var de jag hade för stunden. Men de här serierna funderar jag på att starta, men vi får se. Har ni börjat se på dem så får ni gärna berätta vad ni tycker! Ni kanske får mig att börja titta på en image
Izetta: The Last Witch
Keijo!!!!!!!!
Kiss Him, Not Me