Allt du är villig att stå ut med är exakt vad du får

Jisses, det var två sega bloggveckor! Jag har ingen ursäkt, bara att jag loggade in, tittade på ett tomt dokument i några minuter och sedan loggade ut typ varannan dag innan jag äntligen skrev färdigt recensionen på Doctors. Nu har det alltså gått två veckor sen jag började skolan igen! Gymnasiearbetet är redan i full gång och jag har bestämt mig för att skriva mitt arbete om huvudkaraktärer i ungdomslitteratur! Jag hoppas verkligen att det blir intressant och att jag gör ett bra arbete (min studentexamen hänger ju lite på det...).
 
Just idag är jag sjuk - en otäck förkylning - och är hemma från skolan. Men jag ska se till att vara där imorgon, pigg & glad! Alla lekioner jag har nu är fasligt intressanta än så länge. Skrivningskursen sattes tyvärr inte igång, men jag läser fortfarande Arkeologi och Litteratur! På tal om arkeologikursen så ska hela klassen åka iväg på en utgrävning nästa vecka i Falköping! Det ska bli så himla coolt! ^3^
 
Matfestivalen var för någon vecka sedan, och jag med några kompisar trallade runt lite innan vi gick på Hitta Doris på bio. Den var faktiskt överraskande bra! Jag hade inte så höga förväntningar, men det var ganska kul. Sen så visade de den nya kortfilmen från Pixar precis före filmen, den heter Piper och är hur gullig som helst! Ni kan få se en smygtitt!image
 
 
Jag älskar Pixars kortfilmer, och den här var definitivt inget undantag. image
 
I skolan har vi redan kommit igång med att läsa massa böcker, vilket jag är extatisk över. Vi läser Angela's Ashes i engelskan, Ett Dockhem i litteratur och kortare noveller i franskan! Mitt läsande av böcker har stannat till lite på sistone så att tvingas läsa i skolan är superbra! Jag har precis börjat kolla på animen Gekkan Shoujo Nozaki-kun samtidigt som jag försöker fortsätta med Tengen Toppa Gurren Lagann. En ny KDrama har jag också fått upp ögonen för! Den heter Scarlet Heart: Ryeo (också Moon Lovers, som jag oftast kallar den). Det har släppts tre avsnitt än så länge och den verkar inte lika bra som jag hade hoppats - den har massa klyschiga grejer och några skitstövlar till killar så vet inte om jag är så intresserad - men huvudhjältinnan är ganska cool!
 
I lördags var jag på Liseberg med en kompis, och trots att det var riktigt kul så var det mycket folk (som vanligt). Men jag fick pröva den nya, Aerospin, fast den var inte så kul som jag hoppades; men det var fortfarande ett väldigt trevligt och roligt besök!
 
Jag ska försöka fortsätta lägga ut recensioner oftare i framtiden, tills dess ha en trevlig dag! image