Doctors

Bildresultat för doctors korean drama
Titel: Doctors
Regissör: Oh Choong-Hwan
Studio: Pan Entertainment
Avsnitt: 20
Genre: Drama, romantik
Betyg: imageimageimageimageimage av imageimageimageimageimage
 
Yoo Hye-jung är en ung trubbelmakare som tycker att livet inte går ut på någonting. Efter att ha blivit dumpad hos sin farmor av sin pappa börjar saker och ting långsamt att läkas. Hon börjar på en nya skola och kommer nära sin lärare som hjälper henne att inse att det visst finns en framtid för henne; som en doktor. 
 
År senare, så är Yoo Hye-jung en framgångsrik kirurg, och hon börjar jobba på ett sjukhus för den enda anledningen att hon vill utkräva hämnd på en läkare som misslyckades med en operation på hennes farmor. På sjukhuset finns nya ansikten såsom gamla, och allting är mer komplicerat än man tror.
 
Haha, jo jag har kanske berättat att jag började titta på den här? Jag har följt den ett tag nu och kikade på det sista avsnittet igår, så nu kände jag att det var dags för en recension! Eftersom det här varken är film eller anime så har jag gjort en ny kategori "Serie" där det förmodligen mestadels kommer vara KDraman eftersom jag inte tittar på så många andra serier med real-life-people, hehe.
 
Så! För några veckor sedan såg jag ett inlägg på tumblr med bilder på en badass kvinnlig doktor som höll på att spöa upp några ligister som betett sig illa på sjukhuset där hon jobbade, och jag tänkte direkt: "det här måste jag se!" Så jag letade upp serien och började direkt.
 
Jag blev inte besviken.
 
Man förstår inte riktigt allt i början, men alltmedan serien går förstår man mer och mer. Den har lite tidhopp då och då, och något man kan märka och störa sig på är att historien hoppar fram typ 13 år men alla karaktärer ser exakt likadana ut...de kunde försökt få dem att se lite äldre ut.
 
Jag fullkomligt älskar flera utav karaktärerna, och inte bara huvudkaraktärerna! Doctors har förmodligen en av de mest älskvärda casten som finns! De är så otroligt gulliga, roliga och supersöta! Det fanns en karaktär, en av "atagonisterna" kan man kalla det som jag verkligen HATADE större delen av scenen - på riktigt en av de mest irriterande karaktärerna jag stött på - men som faktiskt bättrade sig i slutet.
 
Och sen så är den här serien precis som de flesa KDraman fylld med klyschor, men de gör dem bra. Det finns ett slags triangeldrama, men de beter sig fortfarande riktigt hedervärt mot varandra och respekterar hennes åsikter. Det finns även ett tidigare kärleksintresse som kommer in i bilden - och så förväntar man sig värsta omogna fighten mellan dåvarande typ-pojkvän - men istället är Yoo Hye-jung och han skitbra kompisar istället! Och jag bara...blir så glad??? En KDrama som inte bara fokuserar på romans mellan man och kvinna utan faktiskt tar med väldigt djup vänskap både tjejer och killar emellan, helt underbart!
 
Musiken är utsökt och passade, så inga klagomål där! Dessutom så handlar ju den här serien om ett sjukhus, så om ni tittar på den så kan jag varna för vissa blodiga operationer! De har ingen censur på de delarna!
 
Hela hämndgrejen tyckte jag var lite ointressant? Åtminstone i jämförelse med alla andra grejer som var roligare att titta på, men det var fortfarande en väldigt stor del av historien och i slutändan löstes allt ganska fint men lite för dramatiskt. Men som sagt, Doctors hade alltså ett helt okej slut.
 
Jag känner att den här recensionen blev lite flummig och jag fick inte riktigt sagt allt jag faktiskt tycker om den här serien, men jag kan lugnt säga att den är en av de bättre KDraman jag stött på! Så jag tycker att ni definitivt borde ge den en chans!