Jag uppskattar konst också

Jag har gjort en presentation i franskan om en surrealistisk målning, så för några dagar sedan satte jag mig ner för att leta reda på något fint att prata om. Jag tenderar att gilla ”fina” målningar. Sådana som har vackra saker och smakfulla färger. Abstraktare konst och mer modern konst är självklart alltid roliga att se, men tavlor som verkligen fångar mitt hjärta är oftast vackra på ett relativt uppenbart sätt. Så, i vilket fall som helst så sökte jag runt lite, och nästan direkt snubblade jag på en underbar målning kallad Arrival of the Flower Ship av Vladimir Kush. Jag valde den direkt, och jag lyckades med att snickra ihop en någorlunda bra presentation om den (typ).

Jag menar, titta vad vacker den är! (Inte för att skryta med jag tyckte definitivt att jag hittade den vackraste målningen utan alla i franskaklassen)

Bildresultat för arrival of the flower ship

Hans andra otroliga målningar går att titta på här, där jag hittade bilden ovan på sagda målning. Jag önskar att det fanns ett redan existerande namn på den som jag kunde använda, men än så länge har jag fått spåna lite själv på hur jag ska presentera den. Arrivée du navire de fleurs låter bra, tror jag.

Några andra favoriter av Vladimir Kush hittar ni här, här, här, och här. Har vi samma smak gällande konst? Har ni någon artist som ni anser göra otroligt vackra och coola saker? Berätta gärna i så fall! Om vi till exempel tar in stil på manga i diskussion så tror jag fortfarande att Matsuri Hino och Kaoru Mori är några av mina favoriter.

(Bilder tagna från serien Vampire Knight och Otoyomegatari)