The Ancient Magus' Bride avsnitt 1

Japp, idag när jag vaknade, startade min laptop och gick in för att kolla om 91 Days uppdaterat än så mötes jag av en ännu bättre överraskning; första avsnittet av The Ancient Magus' Bride har släppts!
 
Jag har nämnt den lite kort förut, men det här är en höstanime som jag verkligen har höga förväntningar på och som jag hoppas kan bli en av de bästa serierna den här säsongen. Än så länge ser det riktigt lovande ut! Första avsnittet svek mig inte, trots att det var lite annorlunda från vad jag hade tänkt mig! Istället för att berätta historien i kronologisk ordning börjar det istället lite in i den, tror jag, och sen börjar Chise - huvudpersonen som jag kommer till lite senare - berätta om en bok som hon brukade läsa när hon var liten, och därmed börjar berätta om sin bakgrund. 
 
Animationen är än så länge fläckfri. Karaktärerna är smakfulla men extravaganta men fortfarande med en distinkt känsla av enkelhet blandat med skarpare färger och smidiga rörelser. Animen utstrålar ett slags känslosamt lugn - inget för hastigt förutom när det krävs, och sceneriet är otroligt vackert. 
 
Chise verkar vara en cool karaktär. Hon är ganska tyst men jag märkte direkt att hon tycker om de hon bor hos väldigt mycket, och dessutom har hon rött hår och är då en karaktär som jag måste gilla, helt enkelt image
 
 
Jag har läst några kapitel utav mangan så jag vet lite om vad som pågår, trots att jag aldrig riktigt kom vidare med den. Men vem vet? Om animen visar sig vara så fantastisk som jag hoppas att den är så kanske jag plockar upp den igen. 
 
Planerar ni att se den? Har ni sett första avsnittet än, och vad tyckte ni om det? Jag hoppas att det är många som hänger med mig och ser den här image