Ett ägg fullt med godsaker

image Glad Påsk! image
 
Jag hoppas ni har haft ett bra lov än så länge! Själv har jag inte gjort så mycket förutom att försöka skriva, läsa och hänga runt tumblr. I förrgår var jag i Göteborg med några kompisar som jag lyckades dra med mig till sci-fi bokhandeln (jag köpte sjunde och sista delen av Rans magiska värld och en födelsedagsmanga till en kompis, som hette The Girl From the Other Side) och så igår var jag på nämnda kompis födelsedagskalas. Hon verkade gilla den i alla fall 
 
Om en liten stund kommer några vänner till familjen och äter middag hos oss, innan det var vi hos min farmor och farfar och åt påsklunch. Jag har minsann också fått några påskägg och påskkaniner, trots att jag fyller nitton i sommar ;) Jag tycker det är väldigt synd att det blev så kallt igen helt plötsligt - igår snöade det till och med! Lite läskigt att köra då, eftersom vi satt på sommardäcken...
 
Annars då? Jag har skaffat gratis netflix i en månad men jag är inte särskilt imponerad, så tror inte jag fortsätter med det. Jag har börjat läsa fler böcker av Haruki Murakami, han har verkligen en speciell stil på sitt skrivande! Opponeringen på gymnasiearbetet är nästa vecka och jag sökte in till universitetet för några dagar sedan. Nervigt! Jag hoppas verkligen att jag kommer in, annars får vi se vad jag gör. Sen är det kanske dags att ta tag i planeringen för studenten - köpa klänning och så. Som tur är har jag redan min mössa! Men det finns lite annat att planera också, suck.
 
Igår passade jag på att se klart animen Flip Flappers, och jag blev glatt överraskad över hur bra den var! Det var lite segt att titta på den först, men sen var det verkligen intressant! Jag ska nog skriva en recension på den snart, men annars kan jag säga att jag rekommenderar den här animen som är både djup och söt!
 
Bildresultat för flip flappers gif