Inte helt ovanligt att plötsligt vända på schackbrädet

Hej! Det är mer än en månad sedan mitt senaste inlägg, men jag ville inte skriva ett innan flera saker hade löst sig. Nu när de har det, ville jag skriva en liten statusuppdatering för att berätta vad som har hänt!
 
Jo, jag skrev ju att jag ansökt och blivit antagen till Lunds universitet förra månaden (är det verkligen så kort tid som passerat? Skumt) men cirka två dagar innan min födelsedag och en vecka innan antagningen stängdes inför andra antagningen fick jag - efter en lång tid av tvekan och lätt illamående vid tanken - klart för mig att jag absolut INTE ville flytta till Lund. Så jag tackade nej till min plats vid universitetet där och gjorde en sen anmälan till Göteborg för samma kurs, litteraturvetenskap, och förra tisdagen fick jag beskedet att jag kom in! Så för några timmar sedan kom jag hem efter min första dag som student på GU, Göteborgs universitet.
Relaterad bild
Jag är nöjd. Trots sammanlagt fem timmars resande tre-fyra dagar i veckan så verkar kursen bra och intressant. Som sagt var det ju min första dag, men de andra kursdeltagarna verkade snälla så jag hoppas att jag kan skaffa några närmare vänner. Jag längtar till jag kan de vägar jag ska ta utan och innan, tills jag åker tåg och spårvagn utav bara farten snarare än sneglar på klockan hela tiden och går vilse i den galna labyrint som är Göteborg stad. Jag vet fortfarande inte vad jag vill göra med resten av med mitt liv, men jag ska åtminstone ha listat ut vad jag ska göra härnäst efter det här året är över. Att bo kvar hemma är skönt, jag var definitivt inte redo eller villig att flytta hemifrån. Att vara nära mina föräldrar, katter och min egna säng är otroligt härligt, och jag är tacksam över att de varit så stöttande när jag tog mitt beslut att chansa på att komma in i Göteborg istället.
 
Igår fick jag en kompis att börja kolla på Boku no Hero Academia, vilket är en av mina större passioner just nu. Den är bara så färgglad och intressant att titta på och läsa! Jag slutade jobba förförra veckan, och det gick väldigt bra! Vi får se om jag jobbar där nästa sommar igen. Annars har sommaren gått väldigt fort nu när man står vid dess slutskede. Jag saknar gymnasiet (fatta att jag aldrig kommer få äta gratis skollunch igen, jag gråter) och idag när jag kom hem, trots en lyckad dag, kände jag mig plötsligt så ensam och osäker. Men jag tröstar mig vid tanken på kursen jag ska läsa, familjen och vännerna jag har och alla böcker jag ska läsa i framtiden.
 
Låt oss börja.