Bungou Stray Dogs 2nd season

Bildresultat för bungou stray dogs 2nd season
 
Titel: Bungou Stray Dogs 2nd season
Mangaka: Kafka Asagiri och Sango Harukawa
Studio: Bones
Avsnitt: 12
Genre: Action, superkrafter, drama
Betyg: imageimageimageimage av imageimageimageimageimage
 
I andra säsongen av Bungou Stray Dogs måste Atsushi och resten av byrån kämpa mot The Guild, som envisas med att försöka kidnappa Atsushi för att använda honom till något. Maffian dras också in i striden, och snart är Yokohama, deras hemstad, hotad att förstöras för alltid.
 
Samtidigt får vi reda på mer om Dazais bakgrund och hur han kom att lämna maffian.
 
Jag såg på den här när jag fortfarande prenumerade på Crunchyroll, och varje vecka satt jag ivrigt och väntade på nästa avsnitt. Andra säsongen imponerade faktiskt på mig mer än första, av någon anledning. När jag såg den första så tyckte jag om den, men skrev bland annat att jag inte fann den så originell eller iögonfallande. Men sen blev jag ett mer hängivet fan av serien, så andra säsongen var varmt mottagen!
 
Animationen fortsätter att vara on point, jag älskar den otroligt mycket. Förutom grejen att göra karaktärerns ögon helt vita när de är döda/medvetslösa så hittar jag inget jag ogillar med designen och animationen. Karaktärerna utforskas ytterligare, vilket jag gillar, och andra säsongen har mer fokus på Dazai än tidigare - men fortsätter annars att ge sidkaraktärer eller karaktärer som inte är huvudkaraktären väldigt mycket skärmtid, vilket är både bra och dåligt enligt mig. Bra för att BSD är fylld med färgstarka och intressanta karaktärer som alla baseras på författare, dåligt för att jag vill se mer av min favoritkaraktär, Atsushi, som är den egentliga huvudkaraktären.
 
Förutom de fyra första avsnitten som fokuserar på Dazais bakgrund, som jag till en början var lite tveksam till men sedan uppskattade rejält, så håller sig andra säsongen sig relativt mycket till mangan, och det var kul att få några efterlängtade scener animerade. Jag önskar förstås att andra säsongen sträckt sig lite längre, men takten var ändå bra och kändes inte alltför rushad eller långsam. 
 
Musiken var fortfarande lika bra som första säsongen, den passade introt och stridsscenerna väldigt bra! En tredje säsong när mangan hunnit lite längre är väldigt välkommen!
 
Bästa med animen: Animationen, karaktärerna och musiken!
Sämsta med animen: Olösta frågor i slutet? Jag läser mangan, och man får inte riktigt reda på allt där heller och det är inte annorlunda i animen.