HMMMM...

Jag börjar bli lite småsugen på att blogga igen. Jag känner mig lite mer energisk överlag nu, och förutom tumblr vill jag blogga lite mer på svenska. Jag har försökt fixa till bloggen lite, och är ganska nöjd förutom med vissa saker (jag stirrar intensivt på länken som egentligen ska leda till mina recensioner, den fungerar inte. Ledsen. Jag ska försöka fixa till något annat. Snart)
 
Det har gått typ tre månader sen jag skrev ett inlägg, och jag undrar egentligen hur många det är som fortfarande kikar förbi, men vi får väl se!
 
Här är en liten uppdatering på vad som har hänt sen senast:
 
image Jag är färdig och har lämnat in mitt gymnasiearbete! Jag har fått tillbaka det och ska rätta till lite grejer, men på min handledare lät det som om jag var godkänd. Jag är väldigt lättad och glad att det är över, det blev ganska stressig i slutet.
 
image Jag har varit på Närcon Vinter. Det var kul, men jag planerar nog att inte besöka några mer Närcon det här året... har tröttnat lite.
 
image Jag har dock inte tröttnat på anime! Jag är i en liten svacka just nu, så jag har inte börjat se några nya, men jag är väldigt intresserad utav animen Bungou Stray Dogs för tillfället! Jag såg den för ett tag sedan och blev inte jätteintresserad, men sedan den andra säsongen kom ut är jag helt galen i den!
 
image Jag har börjat fundera på vad jag ska göra efter studenten. Just nu lutar det åt att läsa litteratur i något år, antingen i Lund eller någon annanstans (Göteborg eller Uppsala, lutar det mot) och sen får vi se hur jag gör. Plan B är att hoppa på lärarlinjen, men jag vill ta det lite lugnt först och läsa något annat (och som inte tar 5 år). Tanken på att flytta gör mig ganska nervös dock, jag känner mig inte riktigt redo! Men det finns inget jag kan göra här, och jag måste ju göra det för eller senare så.... Bostadsbristen is real, though.
 
image Jag gick typ vidare i någon random franska-grej som någon organisation fixat? Vi gjorde ett konstigt prov på franskan innan sportlovet och tydligen gick jag och min kompis vidare och ska åka till Kungsbacka för att fortsätta i tävlingen. Allt det här vore jättekul om jag faktiskt kunde franska! (Ignorera det faktum att jag studerat det i sex år, det betyder ingenting).
 
image Lite random, men bokrean var nyss (eller är fortfarande) och jag som fått upp näsan för läsandet igen köpte sju stycken på alla presentkort jag fick i julklapp. Är väldigt nöjd.
 
image På måndag ska jag till Uppsala för att göra min mamma sällskap till en arbetsintervju, kika in på universitetet och möjligtvis fika med en kompis. Det är studiedag så jag behöver inte ta ledigt!
 
Och ja... det har inte hänt så jättemycket de senaste månaderna förutom att jag sprungit runt i skolan för att försöka göra färdigt allt som måste göras färdigt (studenten om typ 100 dagar JAG DÖR). Jag hoppas verkligen att jag fortsätter skriva här. Jag läste igenom några gamla inlägg och kom på att jag faktiskt saknade det. Så nu tar vi nya tag!
#1 - Ceres

Välkommen tillbaka~ vi kom tillbaka nästan samtidigt :D

Ohh! Bokrea! Vilka böcker köpte du? :3

Kram ♥

Svar: Åh, vad kul! Välkommen tillbaka du med!
Bokrean var i år faktiskt väldigt bra. Jag brukar annars vara lite low-key besviken efteråt eftersom jag känner att jag inte hittat något. Men det här gången hittade jag sju stycken! Jag köpte Lolita av Vladimir Nabokov, Män utan kvinnor av Haruki Murakami, The Bell Jar av Sylvia Plath, Det är inte jag det är du av Mhairi McFarlane, Emma av Jane Austen, Mjau! av Natalia Batista och en bok som listar amerikansk 50-tals slang av Max Décharné!

En väldigt lyckad bokrea, om du frågar mig!
Kram ♥
Julia